torsdag 12 januari 2012

Början som vegetarian.

Jag blev mest vegetarian för att jag inte gillar kött så mycket. Men jag har egentligen ingenting emot att man avlivar djur för att äta dom om dom har levt ett bra liv.

Till exempel älg jakt. Enligt mig så har älgarna levt ett bra liv och jag har inget problem med att man skjuter älgarna. Dock så är det ju inte okej att skjuta exakt alla älgar i en skog utan man får ju ta det successivt.

När jag först blev vegetarian så var det ganska svårt att inte ta av den maten i skolan som innehöll kött som jag tyckte om. Men jag kämpade och till slut så blev jag inte ens frestad av köttet jag gillade lite. Och den vegetariska maten i skolan är enligt mig till 90% godare än den med kött.

En annan sak som var ganska svårt för mig i början av mitt liv som vegetarian var när familjen skulle beställa mat. Jag fattade inte att det fanns fler vegetariska alternativ än en pizza med bara ost och champinjoner. Utan det finns ju till exempel pizza med tomat och falafel och falafel tallrik som
är exakt som en kebab tallrik fast med falafel såklart.

Inser nu att det här inte har så mycket med julen att göra men det får lov att duga. Ska även lägga in en bild lite senare ikväll på detta inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar